GRz 137: Wioleta Skawińska | Co robi psycholog sportu w systemie edukacji?

glowarzadzi.libsyn.com 1 miesiąc temu

Wspieraj podcast Głowa Rządzi!

> https://buycoffee.to/glowarzadzi

> https://patronite.pl/glowarzadzi

Współpraca: [email protected]

---

Cześć, tu nadaje podcast Głowa Rządzi, mamy odcinek 137! Niedawnopodcast obchodził swoje szóste urodziny! Aż trudno uwierzyć, iż dopiero terazzabrałem się za temat wdrażania psychologii i psychologów sportu w systemedukacji. Sam pracowałem w szkole (XI Liceum Sportowe OSPR w Gliwicach) przez 7lat jako psycholog-nauczyciel autorskiego przedmiotu „psychologia sportu”.Przedmiot miał swoją określoną strukturę w postaci formalnej, skomponowanejprzeze mnie podstawy programowej. Ale co najpiękniejsze widniał na świadectwiedojrzałości obok matematyki, języków i innych szkolnych przedmiotów! Teraz wporozumieniu z Wiolą, psychologiem szkolnym i sportu ze Szkoły MistrzostwaSportowego w Płocku, przygotowaliśmy dla Was odcinek o specyfice pracypsychologicznej w szkole sportowej. Na pytania odpowiada głównie mój gość, alez racji swojego stażu pracy w oświacie pozwalam sobie wrzucać swoje trzy groszetu i ówdzie! Pytania, na które poznacie odpowiedzi:

· Jak to się dzieje, iż psycholog sportu łapiepracę w szkole?

· Jaka jest różnica między obowiązkami psychologaszkolnego a psychologa sportu w szkole?

· Jak ważne mogą być studia podyplomowe zpsychologii sportu dla psychologów pracujących w szkołach sportowych i szkołachmistrzostwa sportowego (SMS)?

· Jak wygląda specyfika pracy z uczniami-sportowcami?

· Jak można zorganizować pracę w środowiskuoświatowym będąc psychologiem sportu?

· Jak budować zaufanie w środowisku szkolnym? Uprzełożonych (dyrekcji), trenerów, wychowawców i uczniów-zawodników?

· Z jakimi wyzwaniami mierzą sięuczniowie-zawodnicy w szkołach o profilu sportowym?

· Jak trenerzy mogą korzystać z usług psychologa sportupracującego w szkole?

· Jakie wyzwania etyczne stoją przed psychologiem sportupracującym w szkole?

· Czy psychologia sportu może być przedmiotem szkolnym?

· Jak uczniowie-sportowcy radzą sobie w sytuacjiurazu fizycznego? Co można zrobić, a czego lepiej nie robić? Jak psycholog możebyć wsparciem w tej sytuacji?

· Czy psycholog szkolny i/lub sportu może /powinien uczestniczyć w procesie selekcyjnym?

· Jakie są najważniejsze korzyści ze współpracy psychologasportu ze szkołą sportową? Co zyskuje szkoła, a co psycholog?

Słuchaj od deski do deski i oczywiście podaj dalej tenodcinek w świat! Dzięki!

Idź do oryginalnego materiału