
Dwie zdecydowanie najpopularniejsze usługi reklamowe na świecie należą do Google. Generująca milionowe zasięgi wyszukiwarka daje Ci możliwość zaprezentowania swojej firmy w zestawieniach organicznych oraz sponsorowanych. Czy warto je rozdzielać i decydować się tylko na jeden kanał pozyskiwania potencjalnych Klientów? Zdanie ekspertów jest spójne: zdecydowanie nie! Co więcej, umiejętne połączenie pozycjonowania stron internetowych oraz kampanii Google Ads przyniesie Ci naprawdę spektakularne efekty. Dlaczego warto zdecydować się na taki krok? Co dokładnie zrobić, aby połączenie możliwości wyszukiwarki Google rzeczywiście przynosiło oczekiwane rezultaty? Odpowiedzi na takie pytania znajdują się w naszym artykule. Zachęcamy do jego lektury!
Wykorzystaj możliwości ekosystemu Google i zacznij rozwijać biznes
Na samym początku posłużymy się kilkoma cennymi statystykami. Czy wiesz, iż 96% polskich użytkowników internetu aktywnie wyszukuje informacje, produkty lub usługi dzięki Google? W praktycznym mniemaniu oznacza to, iż wyszukiwarka jest narzędziem gromadzącym choćby do kilkudziesięciu milionów potencjalnych Klientów miesięcznie dla branż, takich jak Twoja. I mamy tutaj świadomość, iż nie każdy użytkownik musi wpisywać się we wzór idealnego kandydata ze wcześniej wybranej grupy docelowej do prowadzonego przez Ciebie biznesu. Musisz mieć jednak na uwadze fakt, iż drugiego tak mocno obsadzonego narzędzia marketingowego nie znajdziesz. A dodatkowym atutem jest fakt, iż zarówno w kanale organicznym, jak i sponsorowanym, jesteś w stanie decydować o tym, komu finalnie wyświetli się komunikat promocyjny. To dzięki specjalnym słowom kluczowym, umożliwiającym wyszukiwarce identyfikację zamiarów Klienta. o ile po wpisaniu konkretnych fraz w okno Google w odpowiedzi pojawi się Twoja strona, jest ogromna szansa, iż to właśnie Ty pozyskasz kolejnego partnera biznesowego. I tak od kilku do kilkunastu dziennie. Brzmi atrakcyjnie, prawda? Warto jednak wiedzieć, jak dokładnie funkcjonują Google Ads oraz pozycjonowanie, żeby rzeczywiście wykorzystać pełnię możliwości wyszukiwarki. Cały ekosystem bazuje na rozdzieleniu obu kanałów, natomiast prezentowane są one na tej samej stronie z wynikami. Trudniej o dobrą widoczność w segmencie organicznym. Tam dotarcie do pierwszej dziesiątki rankingu może trwać choćby miesiącami. Uzależnione jest to od kondycji portalu, jego oceny przez algorytm, obranej techniki walki o względy Googlebota oraz od poziomu konkurencji. Szczegóły odnośnie pozycjonowania stron znajdziesz na: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/. Czy w trakcie oczekiwania na pierwsze rezultaty SEO witryna będzie całkowicie nieobecna w wyszukiwarce Google? Nie, o ile postawisz odpowiednio wcześnie na Google Ads, które daje niemalże natychmiastowy rezultat w postaci widoczności na pierwszej stronie z wynikami. W tym tkwi właśnie umiejętne połączenie obu usług.
Synergia pozwalająca maksymalizować zyski. To potrafi Google!
Wiedząc, ile może trwać pozycjonowanie stron internetowych oraz iż Google Ads daje niemalże natychmiastowy efekt widoczności, dość łatwo zaplanować marketingowy plan działania. Idealny powinien obejmować uruchomienie kampanii sponsorowanych na odpowiednich budżetach oraz stawkach CPC od pierwszego dnia reklamowania się w sieci. W tak zwanym międzyczasie musi odbywać się praca nad organiczną widocznością prowadzonej przez Ciebie strony. Dzięki temu ogromna pula potencjalnych Klientów trafia na Twój portal już od samego początku inwestowania w promocję online. Co istotne, reklama sponsorowana to mocno elastyczne narzędzie. Możesz dowolnie zmieniać frazy kluczowe, rodzaj kampanii czy choćby wstrzymać działania w dowolnym momencie i wznowić po czasie bez utraty możliwości wyświetlania komunikatu marketingowego na górze wyników Google. Pozycjonowanie stron internetowych takich zmian nie lubi. Każda będzie praktycznie resetować cały proces i zdecydowanie wydłuży oczekiwanie na rezultat SEO. Warto więc na samym początku prześwietlić potencjał, możliwości oraz realnie ocenić swoje szansę w zestawieniu z konkurencją. Głównie, o ile chodzi o finanse. O sposobie rozliczania za reklamę Google Ads przeczytasz tutaj: https://afterweb.pl/google-ads-adwords/. Jest on dość specyficzny, ponieważ przy kampaniach sponsorowanych nie ma abonamentów – płacisz za realne kliknięcia. Za każde z osobna. Odpowiednie zaplanowanie działań promocyjnych z użyciem pozycjonowania oraz Google Ads jest niezbędne, aby móc liczyć na maksymalizację zysków z tytułu własnej obecności w wyszukiwarce. Od dawna sprawdza się twierdzenie, iż dobrze widoczne serwisy w jednym i w drugim przypadku mogą liczyć na rzeczywiste zwroty. Pod warunkiem, iż całość prowadzona jest w sposób profesjonalny. Jak podkreślają eksperci z agencji Afterweb, zarówno w pozycjonowaniu, jak i w Google Ads dość łatwo popełnić najważniejsze błędy, które mimo dobrej widoczności nie będą przynosić wielu potencjalnych Klientów.
Materiał partnera.