
W imieniu organizatorów – Zespołu Kształcenia Specjalnego nr 1 im. Karola Wojtyły w Gorzowie Wielkopolskim – zapraszamy serdecznie do udziału w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Chcę być samodzielny – pozwól mi” II edycja.
Projekt skierowany jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczęszczających do: przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, szkół przysposabiających do pracy, świetlic szkolnych i ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju.
Termin realizacji projektu: 15 września 2025 r. – 31 maja 2026 r.
Głównym celem projektu jest:
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju uczniów poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu samodzielności, budowaniu poczucia własnej sprawczości
- kształtowanie umiejętności uczenia się na podstawie własnego doświadczenia.
Myśl przewodnia projektu to: Praktyka czyni mistrza! Regularnie ćwicz nowe umiejętności i nie bój się popełniać błędów – to naturalna część procesu nauki.
Opis działań:
W ramach projektu uczniowie poprzez praktyczne działania będą odkrywać świat, budując jednocześnie poczucie własnej wartości, pewność siebie i samodzielność. Zajęcia będą sprzyjać rozwijaniu zainteresowań oraz podnoszeniu kompetencji społecznych, edukacyjnych
i emocjonalnych.
Wspólne aktywności z rodzicami, nauczycielami oraz pracownikami różnych zakładów pracy będą sprzyjały integracji środowiska szkolnego, rodzinnego i lokalnego, wzmacniając relacje i tworząc spójną przestrzeń wspierającą rozwój uczniów.
Formularz zgłoszeniowy należy przesłać do dnia 15 września 2025 r.
Projekt do tej pory uzyskał patronat: Lubuskiego Kuratora Oświaty, Wydawnictwa Harmonia, Głosu Nauczycielskiego, Pedagogiki Specjalnej – portalu dla nauczycieli, Wiosny Edukacji, ODN Zyta Czechowska, Amos, Fiorello – kreatywnie dla małych i dużych, Superbelfrzy RP.
Koordynator i pomysłodawca projektu – Dorota Kosowska

Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli patronem medialnym Projektu
Post Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Chcę być samodzielny – pozwól mi” pojawił się poraz pierwszy w Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli.