Świętokrzyskie w rytmie slow i silver. Czy przyciągniemy seniorów?

radiokielce.pl 6 godzin temu
Zdjęcie: Świętokrzyskie w rytmie slow i silver. Czy przyciągniemy seniorów?


Świętokrzyskie idealne na wypoczynek w rytmie slow – taką koncepcję na promocję województwa ma Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego. Instytucja otrzymała ministerialne fundusze na projekt, który ma pomóc w ściągnięciu do regionu nowych turystów.

Jeszcze w tym roku ROT weźmie udział w kilku przedsięwzięciach, które mają na celu wypromować nasze województwo jako miejsce wyjątkowo przyjazne dla seniorów poszukujących wypoczynku. Anna Szczawurska z organizacji informuje, iż głównym działaniem będzie przygotowanie kampanii w mediach społecznościowych.

– Jak pokazują badania, seniorzy w większości, bo w 60 procent z nich korzysta z mediów społecznościowych, głównie z facebooka. Planujemy nagrać 25 rolek, które ukażą atrakcje naszego regionu wpisujące się w ideę slow turystyki. Filmiki będą też nośnikiem praktycznych informacji, przydatnych dla seniorów, m. in. udogodnień dla nich i też pomocnych przy różnych niepełnosprawnościach – przybliża.

Rolki będą publikowane poprzez kanały internetowe ROT-u – zarówno na facebooku, jak i Instagramie, czy youtube. Ponadto zaplanowano cykl eventów plenerowych na polskim wybrzeżu. Anna Szczawurska podkreśla, iż tego rodzaju forma promocji jest wykorzystywana od kilku lat, ale w tym roku będzie w rozszerzonej formule.

– Zorganizujemy 5 imprez w lipcu bieżącego roku w małych miejscowościach wypoczynkowym nad polskim morzem. Planujemy zrobić to na dużej powierzchni, minimum 200-metrowej. Zbudujemy strefę „świętokrzyskie w rytmie slow”. Zaprosimy do naszej kapsuły 5D, gdzie wyświetlimy film o takiej też tematyce – zaznacza.

Poza tym w namiotach zostaną zorganizowane warsztaty rzemieślnicze, a także zaprezentowane lokalne produkty regionalne.

W planach jest także uczestnictwo w targach TT Warsaw – największych branżowych targach w Polsce, choć Anna Szczawurska nie ukrywa, iż promocja turystyczna dziś obiera nowy kierunek. Nie jest to już uczestnictwo i organizacja klasycznych imprez targowych.

-Pandemia zmieniła wszystko i w zasadzie od 2022 roku skupiamy się na imprezach plenerowych. jeżeli klasyczne targi w halach, to tylko te sztandarowe. Myślimy też o tym, żeby podjąć inne rynki. Choć to plany dalekosiężne, widzimy potencjał promocji w Dubaju. Turyści stamtąd są zainteresowani Polską – zaznacza.

Także turystyka slow, która będzie promowana przez świętokrzyski ROT, to światowy trend, mający swój początek w pandemii. Zamiast dużych aglomeracji turyści zaczęli coraz chętniej wybierać miejsca atrakcyjne przyrodnicze, wypoczynek aktywny na łonie natury, ale też oparty na doświadczeniu m. in. kulinarnym.

Projekt promocyjny świętokrzyskiego ROT-u opiewa na kwotę 150 tys. złotych i jest dofinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.



Idź do oryginalnego materiału