Polacy unikają reklam w telewizji. Ponad 77 proc. w tym czasie sięga po... komórkę [BADANIE]

wdi24.pl 1 dzień temu

Niemal 78% dorosłych Polaków przyznaje, iż zdarza im się przeglądać treści w telefonie komórkowym podczas przerw reklamowych w telewizji. Eksperci komentujący te dane zwracają uwagę m.in. na uzależnienie od Internetu oraz nadmierne korzystanie z mediów społecznościowych. Do tego dochodzi niechęć do przekazu reklamowego. Na ww. czynność decydują się głównie osoby w wieku 25-34 lat, z miesięcznymi dochodami powyżej 9 tys. zł netto oraz z miast liczących od 20 tys. do 49 tys. mieszkańców. Z badania wiemy też, kto tego nie robi, a także jaka jest zależność pomiędzy częstotliwością oglądania telewizji i przeglądaniem treści w telefonie komórkowym. Ucieczka od reklam Dzięki badaniu Hybrid Europe wiemy, czy Polakom często zdarza się przeglądać treści w telefonie komórkowym podczas przerw reklamowych w telewizji. 77,5% respondentów odpowiada twierdząco, a 20,3% – przecząco. Z kolei 2,2% uczestników sondażu jest niezdecydowanych. W badaniu, przeprowadzonym metodą internetową, wzięło udział ponad 1000 osób w wieku 18-80 lat. – Na to zjawisko może wpływać wiele różnych czynników. Do najbardziej problematycznych należy prawdopodobnie uzależnienie od Internetu oraz nadmierne korzystanie z mediów społecznościowych przez młode pokolenie. Przykładowo spójrzmy na dane NASK z tego roku, dotyczące nastolatków. 16,2% z nich deklaruje, iż nie potrafi wytrzymać bez mediów społecznościowych dłużej niż godzinę, a 27% chciałoby, ale nie jest w stanie scrollować mniej. Poziom korzystania z tego typu mediów wśród Polaków w różnym wieku jest bardzo wysoki. Jak podaje DataReportal, ok. 29 mln osób u

Idź do oryginalnego materiału