Narzędzie mZUS zyskuje na popularności – korzysta z niego już ponad 700 tys. osób

razemztoba.pl 13 godzin temu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, iż liczba użytkowników aplikacji mobilnej mZUS przekroczyła 700 tys. Od momentu uruchomienia cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem, ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług ZUS dzięki telefona.

Narzędzie, dostępne od 2022 r., jest przeznaczone dla ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób mogących skorzystać z programów świadczeń dla rodziny.

– Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Dzięki niej klienci mogą, będąc w dowolnym miejscu, złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+ lub Dobry Start. Wygodnie zarezerwują także e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią. Natomiast jeżeli preferują kontakt bezpośredni, mogą przez aplikację umówić wizytę w placówce – mówi Anna Grabowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Warmii i Mazurach.

Z programu można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać go ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować program, należy powiązać go ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.

W aplikacji mZUS użytkownicy mogą:

  • składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z Programu Aktywny Rodzic,
  • umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeżeli klient wyrazi zgodę,,
  • korzystać z kalkulatora emerytalnego do prognozowania przyszłej wysokości emerytury,
  • sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,
  • przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
  • weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,
  • kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
  • umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
  • wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.
Idź do oryginalnego materiału