Centrum e-Zdrowia ostrzega, iż mogą występować przejściowe trudności w działaniu systemu e-zdrowia, dotyczące głównie wystawiania recept i skierowań. Zakłócenia są związane z usługami realizowanymi przez zewnętrznego dostawcę, a dostęp do niektórych funkcjonalności może być okresowo ograniczony.
Zespół ekspertów z Centrum e-Zdrowia na bieżąco analizuje sytuację i utrzymuje stały kontakt z firmą odpowiedzialną m.in. za obsługę systemów Internetowego Konta Pacjenta (IKP) oraz aplikacji mojeIKP. Wykryto problemy techniczne, które wpływają na stabilność działania tych systemów. realizowane są intensywne prace we współpracy z zewnętrznym dostawcą oraz producentem sprzętu, którego dotyczy usterka, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność usług.
Centrum e-Zdrowia zapewnia, iż mimo zaistniałych trudności, bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) nie jest zagrożone.
Pacjenci, którzy napotykają problemy z realizacją recept, mogą skorzystać z alternatywnych rozwiązań:
-
W przypadku pilnej potrzeby, e-recepty mogą być wystawiane i realizowane bez udziału systemu P1 – zgodnie z odpowiednią procedurą awaryjną.
-
Jeśli realizacja recepty nie jest konieczna w dniu dzisiejszym (9 czerwca 2025), zaleca się odłożenie jej wykupienia na kolejne dni.
Źródło: ezdrowie.gov.pl